TECHNOLOGIE

Wiodące w branży i wielokrotnie nagradzane technologie i wzornictwo
sprawiają, że Suzuki jest w stanie dostarczyć rozwiązania i korzyści, które pozwolą Ci w pełni cieszyć się przygodą na łodzi.

OFFSET DRIVESHAFT ODSUNIĘTY WAŁ NAPĘDOWY DF70A I WYŻSZE MODELE

OPIS :

Kadłub silnika jest przesunięty ku przodowi, przemieszczając jednocześnie środek ciężkości w tym samym kierunku.

ZALETY :

  • Mniejsze wibracje
  • Bardziej zwarta konstrukcja
  • Lepsza sterowność
Diagram of OFFSET DRIVESHAFT

DIRECT AIR INTAKE BEZPOŚREDNIE KANAŁY DOLOTOWE DF350AMD/300BMD, DF350A/325A/300B

OPIS :

Zaprojektowanie bezpośredniej ścieżki przepływu powietrza, od wlotu w pokrywie silnika, aż do cylindra, ogranicza wzrost temperatury w układzie dolotowym i poprawia wydajność spalania.

ZALETY :

  • Większa moc z mniejszej pojemności cylindrów oraz zwiększona sprawność jednostki.
Diagram of DIRECT AIR INTAKE

MULTI-STAGE INDUCTION WIELOSTOPNIOWY WTRYSK POWIETRZA DF150, DF150AP, DF175, DF175AP, DF200A, DF200AP, DF225, DF250

OPIS :

Kanały kolektora dolotowego, w zależności od swej długości, są odmiennie wykorzystywane podczas niskich i wysokich prędkości, zapewniając odpowiednią do obciążenia dawkę powietrza dostarczaną do silnika.

ZALETY :

  • Zwiększona moc przy wysokich prędkościach, dzięki większej ilości dostarczanego powietrza
  • Zwiększona wydajność komory spalania i podniesiony moment obrotowy przy pracy na niskich obrotach, dzięki kompresji powietrza w długich kanałach dolotowych

VVT (VARIABLE VALVE TIMING) ZMIENNE FAZY ROZRZĄDU (VVT) DF350AMD/300BMD, DF350A/325A/300B, DF300AP/250AP, DF200AP/175AP/150AP, DF200A/175A

OPIS :

Układ zmiennych faz rozrządu jest wykorzystywany do kontrolowania otwarcia i zamknięcia zaworów układu dolotowego, w zależności od trybu pracy silnika.

ZALETY :

  • Większy moment obrotowy, osiągany w bardziej płynny sposób
  • Bardziej odczuwalne przyspieszenie podczas pracy we wszystkich zakresach obrotów

HIGH ENERGY ROTATION HIGH ENERGY ROTATION DF60AV, DF50AV

OPIS :

Przekładnie główne tych modeli wyposażone są w przełożenie o wartości 2.42, czyli większe niż w przypadku standardowych wersji tej klasy. W połączeniu z dużą śrubą (śr. 14”/36 cm), ten potężny układ zapewnia niesamowitą siłę napędową.

ZALETY :

  • Mocny napęd zapewniający pewne manewrowanie, nawet przy zwiększonym obciążeniu
  • Potężna moc zdolna wprawić w ruch śrubę o większej średnicy, zapewniając lepsze przyspieszenie
Diagram of HIGH ENERGY ROTATION

2-STAGE GEAR REDUCTION 2-STOPNIOWA REDUKCJA PRZEŁOŻENIA DF70A I WYŻSZE MODELE

OPIS :

Układ na bazie odsuniętego wału napędowego, korzysta z reduktora pierwszego stopnia, który znajduje się między wałem korbowym, a wałem napędowym oraz reduktora drugiego stopnia pracującego wewnątrz obudowy przekładni. Rozwiązanie to skutkuje większą wartością przełożenia, co z kolei przekłada się na możliwość montażu śrub napędowych o większej średnicy.

ZALETY :

  • Wyższa moc na wyjściu wraz z zastosowaniem śrub napędowych o większej średnicy zapewnia dynamiczne przyspieszanie.
  • Wysoka wydajność napędu przy zastosowaniu dużych średnic propeli.
  • Doskonała żegluga z utrzymaniem odpowiednich obrotów śruby nawet przy większym obciążeniu ładunkiem czy załogą.
Diagram of QUIET OPERATION

2-STAGE GEAR REDUCTION 2-STOPNIOWA REDUKCJA PRZEŁOŻENIA DF70A I WYŻSZE MODELE

OPIS :

Układ na bazie odsuniętego wału napędowego, korzysta z reduktora pierwszego stopnia, który znajduje się między wałem korbowym, a wałem napędowym oraz reduktora drugiego stopnia pracującego wewnątrz obudowy przekładni. Rozwiązanie to skutkuje większą wartością przełożenia, co z kolei przekłada się na możliwość montażu śrub napędowych o większej średnicy.

ZALETY :

  • Wyższa moc na wyjściu wraz z zastosowaniem śrub napędowych o większej średnicy zapewnia dynamiczne przyspieszanie.
  • Wysoka wydajność napędu przy zastosowaniu dużych średnic propeli.
  • Doskonała żegluga z utrzymaniem odpowiednich obrotów śruby nawet przy większym obciążeniu ładunkiem czy załogą.
Diagram of QUIET OPERATION

2-STAGE GEAR REDUCTION 2-STOPNIOWA REDUKCJA PRZEŁOŻENIA WSZYSTKIE MODELE

OPIS :

Układ na bazie odsuniętego wału napędowego, korzysta z reduktora pierwszego stopnia, który znajduje się między wałem korbowym, a wałem napędowym oraz reduktora drugiego stopnia pracującego wewnątrz obudowy przekładni. Rozwiązanie to skutkuje większą wartością przełożenia, co z kolei przekłada się na możliwość montażu śrub napędowych o większej średnicy.

ZALETY :

  • Wyższa moc na wyjściu wraz z zastosowaniem śrub napędowych o większej średnicy zapewnia dynamiczne przyspieszanie.
  • Wysoka wydajność napędu przy zastosowaniu dużych średnic propeli.
  • Doskonała żegluga z utrzymaniem odpowiednich obrotów śruby nawet przy większym obciążeniu ładunkiem czy załogą.
Diagram of QUIET OPERATION

LEAN BURN LEAN BURN DF9.9B I WYŻSZE MODELE

OPIS :

Układ spalania mieszanek ubogich Suzuki Lean Burn Control określa ilość paliwa wymaganą do pracy silnika w danych warunkach i dostarcza optymalną mieszankę paliwowo-powietrzną.

ZALETY :

  • Wyraźne ograniczenie zużycia paliwa przy każdej prędkości, a zwłaszcza prędkości rejsowej
  • Mniejsze zużycia paliwa, a co za tym idzie – niższe koszty.
LEAN BURN

BATTERY-LESS ELECTRONIC FUEL INJECTION BEZAKUMULATOROWY ELEKTRONICZNY WTRYSK PALIWA DF30A/25A, DF20A/15A/9.9

OPIS :

Ta technologia gwarantuje szybszy rozruch, płynniejszą pracę i lepsze przyspieszenie bez akumulatora.

ZALETY :

  • Praca bez akumulatora.
  • Szybki i łatwy rozruch.
  • Niższa emisja substancji szkodliwych, niższe zużycie paliwa.
  • Wyższa i płynniej osiągana wydajność praktycznie w całym zakresie prędkości.

DUAL INJECTOR PODWÓJNY WTRYSK DF350AMD/300BMD, DF350A/325A/300B

OPIS :

Podwójne wtryskiwacze gwarantują dostarczenie odpowiedniej ilości paliwa do każdego z cylindrów.

ZALETY :

  • Wspiera poprawę wydajności i obniża zużycia paliwa.
Picture of DUAL INJECTOR

SELF-ADJUSTING TIMING CHAIN ŁAŃCUCH ROZRZĄDU Z AUTOMATYCZNYM NAPINACZEM DF40A i powyższe modele

OPIS :

Łańcuch rozrządu pracuje w kąpieli olejowej, co oznacza, że nie wymaga on smarowania i jest wyposażony w automatyczny bezobsługowy napinacz hydrauliczny.

ZALETY :

  • Większa niezawodność w porównaniu do konstrukcji wykorzystujących pasek rozrządu
  • Bezobsługowość
Picture of SELF-ADJUSTING TIMING CHAIN

SUB WATER INLET PODWÓJNY WLOT WODY (OPCJONALNIE) DF140BG/DF115BG/DF140B/115B/100C

OPIS :

• Podwójny wlot wody umożliwia jej przepływ w różnych kierunkach, co zapobiega przegrzewaniu się jednostki w razie zapchania np. algami.

TWO-WAY WATER INLET DWUDROŻNY POBÓR WODY DF350AMD/300BMD, DF350A/325A/300B, DF300AP/250AP

OPIS :

Układ chłodzenia silnika zasilany jest wodą dostarczaną przez dwa wloty w obudowie przekładni głównej.

ZALETY :

  • Zwiększa przepływ wody, poprawiając chłodzenie.
Diagram of TWO-WAY WATER INLET

SUZUKI ANTI-CORROSION FINISH POWŁOKA ANTYKOROZYJNA SUZUKI Wszystkie modele

OPIS :

Powłoka antykorozyjna Suzuki została zaprojektowana w taki sposób, aby zapewnić silne wiązanie do powierzchni chronionych elementów, wykonanych ze stopu aluminium Suzuki.

ZALETY :

  • Ochrona przed korozją przyczynia się do większej niezawodności jednostki.
Diagram of OFFSET DRIVESHAFT
  • Jasny topkot – żywiczna warstwa wierzchnia
  • Warstwa bazowa lakieru żywicznego (czarna lub biała)
  • Grunt podkładowy
  • Powłoka antykorozyjna SUZUKI
  • Aluminiowy stop SUZUKI

SUZUKI WATER DETECTING SYSTEM UKŁAD WYKRYWANIA WODY W PALIWIE DF350AMD/300BMD, DF350A/325A/300B, DF300AP/250AP

OPIS :

Funkcja wykrywania obecności wody w filtrze zapobiega przedostawaniu się wody do silnika. Układ powiadamia użytkownika o wykryciu wody za pomocą sygnału świetlnego i dźwiękowego.

ZALETY :

  • Zapobiega spadkowi wydajności i korozji, dzięki blokowaniu wody.

 OGRANICZNIK WYCHYLANIA DF50AV I WYŻSZE MODELE 

OPIS :

Układ zapobiega wychyleniu silnika zaburtowego poza ustalony kąt.

ZALETY :

  • Zapobiega uszkodzeniom kadłuba łodzi oraz pokrywy silnika, powstałym w skutek nadmiernego wychylenia silnika.

SUZUKI DUAL LOUVER SYSTEM UKŁAD PODWÓJNYCH ŻALUZJI SUZUKI DF350AMD/300BMD, DF350A/325A/300B

OPIS :

Układ podwójnych żaluzji, profilowanych w kształt litery „L”, pozwala na usunięcie wody z powietrza zasysanego do silnika.

ZALETY :

  • Zapobiega przedostawaniu się wody do silnika.
  • Pozwala na zwiększenie osiągów jednostki, dzięki lepszej dystrybucji powietrza przez układ dolotowy.

SUZUKI DUAL DROP SYSTEM UKŁAD PODWÓJNEJ ŚRUBY NAPĘDOWEJ SUZUKI DF350AMD/300BMD, DF350A/325A/300B

OPIS :

Układ Podwójnej Śruby Suzuki umożliwia jednemu silnikowi obsługę dwóch śrub napędowych, poruszających się przeciwbieżnie.

ZALETY :

  • Większa stabilność podczas kursu na wprost, dzięki wyeliminowaniu sił znoszących występujących przy śrubie pojedynczej
  • Moc silnika efektywniej przekłada się na pracę śrub w wodzie
  • Większa moc przy cofaniu i hamowaniu
  • Zmniejszone opory wody, dzięki mniejszym wymiarom przekładni
  • Wydajniejsza praca śrub w wodzie i lepsze przyspieszenie

 ZINTEGROWANY UKŁAD STEROWANIA DF350AMD/300BMD

OPIS :

Konwencjonalny zewnętrzny siłownik został wbudowany w silnik zaburtowy.

ZALETY :

  • Estetyczny wygląd osłony po zamontowaniu.
  • Możliwość mocowania do różnych typów łodzi.
  • Proste mocowanie.

 MOBILNY SYSTEM DIAGNOSTYKI SUZUKI SDMS DF9.9B I WYŻSZE MODELE

OPIS :

Ta aplikacja umożliwia sporządzenie planu podróży z uwzględnieniem prognozy pogody oraz stanu silnika i praktycznych wskazówek dotyczących jazdy łodzią. Wszystkie funkcje dostępne są bezpłatnie.* Sprawdź szczegóły w sekcji p. 31 na naszej stronie internetowej.

* Aby skorzystać z tej opcji, należy posiadać wskaźnik wielofunkcyjny Suzuki Multi-function Gauge 4 lub wyświetlacz wielofunkcyjny Suzuki Multi-function Display oraz smartfon z systemem operacyjnym Android lub iOS.

ZALETY :

  • Możliwość sporządzenia planu podróży łodzią z uwzględnieniem prognozy pogody.
  • Możliwość kontroli stanu silnika przed rozpoczęciem podróży na podstawie danych.
  • Dostęp do danych silnika przez kod QR*.
  • Możliwość przesłania danych silnika do dealera i łatwiejsza konserwacja.

 URZĄDZENIE DO ZBIERANIA MIKROPLASTIKU DF140BG/115BG, DF140B/115B/100C

OPIS :

W ramach kampanii „SUZUKI CLEAN OCEAN PROJECT” opracowaliśmy urządzenie do zbierania mikroplastiku z oceanu, jako część wyposażenia silników zaburtowych SUZUKI.

ZALETY :

  • Samo włączenie Twojego silnika zaburtowego przyczyni się do oczyszczenia oceanu z mikroplastiku.
  • Brak kompromisów w kwestii wydajności silnika.

SUZUKI SELECTIV ROTATION SUZUKI SELECTIV ROTATION DF300AP/250AP, DF200AP/175AP/150AP

OPIS :

Opcjonalne złącze i śruba przeciwbieżna umożliwiają sternikowi podjęcie decyzji, czy śruba ma poruszać się w sposób tradycyjny, czy przeciwbieżny.

ZALETY :

  • Śruby silnika mogą pracować w sposób tradycyjny lub przeciwbieżny.

TILT LIMIT SYSTEM UKŁAD ZAPOBIEGAJĄCY WYCHYLENIU SILNIKA ZABURTOWEGO POZA USTALONY KĄT DF50AV, DF60A I WYŻSZE MODELE

OPIS :

Układ zapobiega wychyleniu silnika zaburtowego poza ustalony kąt.

ZALETY :

  • Zapobiega uszkodzeniom kadłuba łodzi lub pokrywy silnika, powstałym w skutek nadmiernego wychylenia silnika
Diagram of TILT LIMIT SYSTEM

SUZUKI PRECISION CONTROL ELEKTRONICZNE STEROWANIE PRZEPUSTNICĄ I ZMIANĄ BIEGÓW DF350AMD/300BMD, DF350A/325A/300B, DF300AP/250AP, DF200AP/175AP/150AP, DF140BG/115BG

OPIS :

Zdalne sterowanie pracą silnika odbywa się za pośrednictwem układu elektronicznego, przy pomocy 1 dźwigni, oferującej obsługę do 6 silników zaburtowych.

ZALETY :

  • Zmniejszone tarcie i opory w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań mechanicznych.
  • Łatwe sterowanie kilkoma silnikami zaburtowymi naraz.
  • Obniżenie kosztów eksploatacji, dzięki układowi spalania mieszanek ubogich Lean Burn Control.

NOISE REDUCTION REDUKCJA HAŁASU DF350AMD/300BMD, DF350A/325A/300B, DF200AP/175AP/150AP, DF200A/175A/150A, DF140BG/115BG, DF140B/115B/100C

OPIS :

Hałas generowany przez układ dolotowy jest tłumiony przez tłumik i komorę rezonacyjną.

ZALETY :

  • Wyższy komfort użytkowania, dzięki redukcji hałasu.
Diagram of QUIET OPERATION

SUZUKI TROLL MODE SYSTEM UKŁAD WSPOMAGAJĄCY TRAŁOWANIE DF40A I WYŻEJ (Z WYJĄTKIEM DF150/175/225/250)

OPIS :

TECHNOLOGIA SUZUKI
Ten układ pomaga łodzi utrzymać określony zakres prędkości przy niskich obrotach.

ZALETY :

  • Łódź utrzymuje stałą, zadaną prędkość przy niskich obrotach, bez konieczności operowania przepustnicą.
  • Zapewnia doskonałe sterowanie przy niskich prędkościach obrotowych.
Picture of SUZUKI TROLL MODE SYSTEM(OPTIONAL EQUIPMENT)

KEYLESS START SYSTEM BEZKLUCZYKOWY SYSTEM STARTOWY OPCJONALNIE: DF350AMD/300BMD, DF350A/325A/300B, DF300AP/250AP, DF200AP/175AP/150AP, DF150A, DF140BG/115BG, DF140B/115B/100C, DF100B/90A/80A/70A

OPIS :

System pozwala na uruchomienie kilku silników jednocześnie, gdy pilot znajduje się w ich pobliżu.

  • Możliwość uruchomienia i zatrzymania do 6 jednostek zaburtowych przy jednym wciśnięciu przycisku.
  • Wodoodporny pilot zbliżeniowy.
  • Poprawa bezpieczeństwa dzięki immobilizerowi.

ZALETY :

  • Zapewnia dobrą ochronę.
  • Nie wymaga kluczyka.

THREE-WAY STORAGE PRZECHOWYWANIE W TRZECH POZYCJACH DF5A / DF6A

OPIS :

Konstrukcja silnika pozwala na przechowywanie go po zdjęciu z łodzi w pozycji leżącej na każdym z trzech boków.

ZALETY :

  • Silnik może być przechowywany w dowolnym miejscu
  • Nie wymaga planowania specjalnej przestrzeni lub metody transportu
Diagram of THREE-WAY STORAGE

EASY START UKŁAD EASY START DF40A I WYŻSZE MODELE (oprócz DF250/225/200, DF250W)

OPIS :

Przekręć kluczyk i zwolnij go. Rozrusznik będzie sam pracował do momentu uruchomienia silników. Dzięki tej funkcjonalności uzyskujesz płynne uruchamianie jednostek napędowych.

AUTOMATYCZNY TRYM DF40A I WYŻSZE MODELE (oprócz DF250/225/200, DF250W)

OPIS :

Komputer na podstawie danych o obrotach silnika sam reguluje jego kąt nachylenia.

ZALETY :

  • To rozwiązanie technologiczne w sposób automatyczny utrzymuje silnik we właściwym nachyleniu w czasie rzeczywistym, dzięki czemu łódź bez zaangażowania sternika uzyskuje wyższą prędkość maksymalną oraz lepszą efektywność paliwową.

*Funkcjonalność kompatybilna z wyświetlaczami SMD/SMG4.