HISTORIA

Przez wszystkie dekady Suzuki marka nieustannie rozwijała i udoskonalała swoje produkty czyniąc je jednymi z najbardziej zaawansowanych na świecie.
Tę misję kontynuujemy do dziś.

  • 1965

    Picture of D55

    D55

    Wprowadzenie na rynek pierwszego silnika zaburtowego Suzuki D55.

    DANE TECHNICZNE:

    2-suwowy
    Cylindry: 1
    Pojemność: 98cm3
    Maksymalna moc: 4.0kW (5.5KM)

  • 1977

    Picture of DT5

    DT5

    DT5 wprowadzono na rynek jako kompaktowy silnik zaburtowy o mocy 5 KM. Choć wówczas na rynku silników o tej mocy dominowały jednostki jednocylindrowe, Suzuki zdecydowało się na rozwiązanie dwucylindrowe, oferujące wydajny napęd. DT25 to chłodzony wodą silnik zaburtowy z termostatem, umożliwiającym efektywniejsze chłodzenie. Silnik DT25 dostępny był również w wersji z rozrusznikiem elektrycznym.

    DANE TECHNICZNE:

    2-suwowy
    Cylindry: 2
    Pojemność: 113cm3
    Maksymalna moc: 3.7kW (5KM)

  • 1987

    Picture of DT200 Exanté

    DT200 Exanté

    DT200Exanté jako pierwszy silnik otrzymał nagrodę „Najbardziej innowacyjnego produktu” podczas wystawy „National Marine Manufactures Association” (NMMA). DT200 Exanté won the first "Most Innovative Products" award from the show's sponsor, the National Marine Manufacturers association (NMMA).

    DANE TECHNICZNE:

    2-suwowy
    Cylindry: V6
    Pojemność: 2,693cm3
    Maksymalna moc: 147.0kW (200KM)

  • 1994

    Picture of DF9.9

    DF9.9

    Suzuki wprowadza na synek pierwsze zaburtowe silniki 4-suwowe: DF9.9 i DF15.

    DANE TECHNICZNE:

    4-suwowy
    Cylindry: 2
    Pojemność: 302cm3
    Maksymalna moc: 7.3kW (9.9KM)

  • 1997

    Picture of DF60

    DF60

    DF60 i DF70 to pierwsze 4-suwowe wprowadzone na rynek przez Suzuki silniki zaburtowe, wyposażone w elektroniczny wtrysk paliwa.
    Podczas międzynarodowej wystawy Marine Trades Exhibit and Conference oba silniki zdobyły nagrody NMMA za innowacyjność.

    DANE TECHNICZNE:

    4-suwowy
    Cylindry: 4
    Pojemność: 1,298cm3
    Maksymalna moc: 44.1kW (60KM)

  • 2003

    Picture of DF250

    DF250

    DF250 to pierwszy na rynku 4-suwowy silnik zaburtowy o mocy 250 KM (184kW). DF200/225/250 (3614 cm3) to pierwsze w portfolio producenta 4-suwowe silniki zaburtowe V6. DF250 otrzymał nagrodę NMMA za innowacyjność podczas Międzynarodowych Targów Żeglarskich w Miami w 2003 roku.

    DANE TECHNICZNE:

    4-suwowy
    Cylindry: V6
    Pojemność: 3,614cm3
    Maksymalna moc: 184.0kW (250KM)

  • 2006

    Picture of DF300

    DF300

    DF300 to pierwszy w branży silnik czterosuwowy V6 o mocy 300 KM i pierwszy wykorzystujący układ elektronicznego sterowania. Zdobywca nagrody NMMA za innowacyjność.

    DANE TECHNICZNE:

    4-suwowy
    Cylindry: V6
    Pojemność: 4,028cm3
    Maksymalna moc: 220.7kW (300KM)

  • 2014

    Picture of DF200AP

    DF200AP

    DF200A/DF200AP to rzędowe 4-suwowe silniki zaburtowe, bazujące na projekcie rzędowego czterocylindrowego silnika DF175. W ich przypadku Suzuki wykorzystało technologię Selective Rotation – pierwsze na świecie rozwiązanie pozwalające na zintegrowanie pracy śrub prawo i lewoskrętnych. Układ sterowania korzysta z elektronicznego układu operowania przepustnicą i skrzynią biegów.

    DANE TECHNICZNE:

    4-suwowy
    Cylindry: 4
    Pojemność: 2,867cm3
    Maksymalna moc: 147.0kW (200KM)

  • 2017

    Picture of DF350A

    DF350A

    Suzuki prezentuje DF350A – 350-konny, 4-suwowy silnik zaburtowy V6. Ten nowy model flagowy producenta korzysta m.in. z technologii przeciwbieżnie pracujących śrub. DF350A otrzymał nagrodę NMMA za innowacyjność.

    DANE TECHNICZNE:

    4-suwowy
    Cylindry: V6
    Pojemność: 4,390cm3
    Maksymalna moc: 257.4kW (350KM)

2020

Marka Suzuki istnieje od ponad 100 lat.

Dzięki bogatej, ponad stuletniej historii, wiedzy i doświadczeniu w przemyśle samochodowym, motocyklowym i jachtowym, Suzuki jest w stanie dostarczyć technologie najwyższej klasy, które nie mają sobie podobnych w branży żeglarskiej. A wraz z duchem „Yaramaika” Suzuki tworzy innowacyjne rozwiązania, gwarantujące satysfakcję użytkownikom na całym świecie.

  • 2022

    DF100C/DF115BG/DF140BG

    Nowe silniki, które wyposażono w bardziej opływowe osłony, są nie tylko cichsze i wygodniejsze w obsłudze, ale także generują większy moment obrotowy, gwarantują lepsze osiągi przy mniejszym zużyciu paliwa oraz niższą emisję spalin. Wyposażono je w pierwszy na świecie, przełomowy system wychwytywania z wody drobin tworzywa Suzuki Micro Plastic Collector, który nie wpływa na osiągi, jest prosty do samodzielnej obsługi i co najważniejsze Suzuki oferuje go bez dopłaty. Wystarczy uruchomić silnik, żeby przez cały czas jego pracy, separować z wody groźne dla środowiska mikroodpady.

    DANE TECHNICZNE:

    Silniki 4-suwowe
    4 cylindry
    Pojemność 2045 cm³
    Moc: 73,6, 84,6 lub 103 kW (odpowiednio 100, 115 lub 140 KM)

  • 2023

    DF300BMD i DF350AMD

    Dzięki zmniejszeniu tarcia o wodę (tzw. stopa ma w tych jednostkach mniejszą powierzchnię) da się pływać jeszcze szybciej. Zredukowano również ilość oleju potrzebnego do smarowania przekładni, a przy tym wymianę można przeprowadzić bez konieczności podnoszenia łodzi. Na życzenie Suzuki dostarcza Steer-By-Wire, czyli joystick SBW umożliwiający łatwiejsze i wygodniejsze manewrowanie podczas cumowania (funkcja wspomagania dokowania).

    DANE TECHNICZNE:

    Silniki 4-suwowe
    6 cylindrów, w układzie V
    Pojemność 4390 cm³
    Moc: 220,7 lub 257,4 kW (odpowiednio 300 lub 350 KM)