SERIA HIGH PERFORMANCE
SERIA ZE STEROWANIEM MECHANICZNYM
DF150A

Jeśli nie wyobrażasz sobie żeglowania bez wydajnego silnika, przyda Ci się jednostka, która łączy w sobie najwyższą jakość, niezawodność i dodatkowy osprzęt do wyboru.
- DF150ATL
- już od 63 500 zł


Większa wydajność i oszczędność paliwa
Nowa generacja silników DF150A, DF140A, DF115A, DF100C to cztery silniki, które łączy w sobie znaczącą redukcję zużycia paliwa i bezkompromisową wydajność. Udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu zaawansowanego układu spalania mieszanek ubogich Suzuki Lean Burn Control.
Przekształcenie mocy w prędkość
Nasze rzędowe czterocylindrowe silniki zaburtowe wykorzystują dynamiczne przełożenie, które umożliwia im współpracę z większą śrubą. A połączenie takiej śluby i niższego przełożenia oznacza świetny moment obrotowy, niesamowite przyspieszenie i wywołującą dreszczyk emocji prędkość.
Potężny moment obrotowy
Ponieważ przyspieszenie i zwrotność jednostki znajdują się wysoko na naszej liście priorytetów, DF140 wraz ze swoim znakomitym stosunkiem mocy do wagi został wybrany jako jeden z silników na Olimpijskie i Paraolimpijskie Regaty Żeglarskie w Londynie w 2012 roku.
Innowacyjna technologia
Silniki DF150A, DF140A, DF115A i DF100C wyposażone zostały w układ z czujnikiem tlenu O2 Sensor Feedback System, który zapewnia niższy i bardziej stabilny poziom emisji zanieczyszczeń. Oprócz tego silniki DF140A i DF115A posiadają także czujnik spalania detonacyjnego, który wykrywa i kontroluje odbiegające od normy spalanie, wspierając tym samym optymalną wydajność pracy jednostki.
Efektywniejsza praca, mniejsza emisja zanieczyszczeń
Suzuki wykorzystuje szereg swoich zaawansowanych rozwiązań technicznych w silnikach 4-suwowych, aby zapewnić niższy poziom emisji zanieczyszczeń oraz niższe zużycie paliwa i spełnić tym samym warunki Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2003/44EC. Suzuki uzyskało ocenę trzech gwiazdek wystawianą przez kalifornijską agencję ds. czystości powietrza CARB (California Air Resources Board).

Większa wydajność, oszczędność paliwa
Popyt na ekonomiczne silniki zaburtowe stale rośnie. Dlatego właśnie Suzuki opracowało i wprowadziło w swoich DF90A/80A/70A innowacyjną technologię Suzuki Lean Burn, która spotkała się z ciepłym przyjęciem ze strony żeglarzy i mediów branżowych. Układ z wyprzedzeniem określa ilość paliwa wymaganą do pracy silnika w danych warunkach, dostarczając uboższą, bardziej oszczędną mieszankę. Korzyści wynikające z działania układu są odczuwalne w szerokim zakresie pracy, zapewniając znaczące obniżenie zużycia paliwa zarówno przy niskich, jak i wysokich prędkościach. Badania laboratoryjne wykazały, że przy prędkościach rejsowych DF140A zużywa 14% mniej paliwa w porównaniu ze swoim poprzednikiem, jednocześnie zachowując jego moc.

- Dane wykorzystane w tym wykresie pochodzą z testów wewnętrznych, przeprowadzonych w jednolitych warunkach. Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków pomiaru (konstrukcja łodzi, rozmiar, waga, warunki pogodowe itp.)
O2 Sensor Feedback Control System – układ z czujnikiem tlenu, który steruje składem mieszanki paliwowo-powietrznej
Podobnie jak flagowy silnik Suzuki DF300AP, modele DF150A/DF140A/115A/100C również zostały wyposażone w układ z czujnikiem tlenu O2 Sensor Feedback System, który zapewnia niższy i bardziej stabilny poziom emisji zanieczyszczeń. Układ kontroluje i steruje składem mieszanki paliwowo-powietrznej w każdym zakresie pracy silnika, dostarczając optymalną ilość paliwa przy każdej prędkości.
4-Zaworowy silnik i głowica w układzie DOHC
Suzuki może poszczycić się długą historią w zakresie projektowania i produkcji silników motocyklowych, samochodowych oraz silników do jachtów i łodzi. Czerpiąc z tego ogromnego doświadczenia, Inżynierowie Suzuki opracowali rzędowy czterocylindrowy silnik, który zapewnia wysoką moc, niesamowitą wydajność, a do tego jest bardzo ekonomiczny. Dzięki pojemności 2 044cm3 ten rzędowy czterocylindrowy blok zaskakuje wysoką wydajnością i głowicą w układzie DOHC z dwoma wałkami rozrządu i 16 zaworami.

Poszukując maksymalnej wydajności
Silniki DF150A/DF140A/115A/100C korzystają z udoskonalonego układu kanałów dolotowych, który dzięki dużej ilości zasysanego do cylindrów powietrza, umożliwia uzyskanie wysokiej mocy. Jednak aby mógł on osiągnąć swój pełny potencjał, niezbędny jest także wydajny układ wydechowy, taki jak dostępny w naszych silnikach „4-2-1”, który redukuje opór przy wyprowadzaniu strugi, zapewniając tym samym płynne usuwanie spalin z cylindrów. Rozwiązanie zwiększa moment obrotowy w zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych i rozszerza zakres, w którym dostępna jest wysoka moc, tak pożądana przez wielbicieli żeglarstwa.
Silniki DF150A/DF140A/115A/100C wyposażone zostały także w dwustopniową redukcję przełożenia, pozwalającą na wytworzenie momentu obrotowego, który będzie w stanie poruszyć dużą śrubę. Zazwyczaj efekt ten osiąga się dzięki większym kołom zębatym lub przekładni, ale wykorzystanie przez Suzuki dwustopniowej redukcji przełożenia udowodniło, że da się uzyskać potrzeby moment obrotowy bez dodatkowego zbiornika lub zwiększania wagi jednostki. Uzyskane ostatecznie przełożenie 2.59 zagwarantowało mocniejszy moment obrotowy i większe przyspieszenie.
Oba modele silników wyposażone są w dwustopniową redukcję przełożenia, która gwarantuje większe przełożenie na poziomie 2,59. Pierwszy stopień redukcji na wale napędowym dostarcza przełożenie wartości 1,24, podczas gdy drugi stopień przełożenia, znajdujący się w przekładni, dostarcza redukcję rzędu 2,08. Największą zaletą tego układu jest umiejętne wykorzystywanie wysokiej wydajności, dużego skoku i większej śruby.

Czujnik spalania detonacyjnego (DF140A/115A)
Silniki DF140A i DF115A to pierwsze czterocylindrowe silniki zaburtowe Suzuki wyposażone w czujnik spalania detonacyjnego. Układ ten, który znaleźć można w niektórych modelach silników V6, wykrywa i kontroluje odbiegające od normy spalanie, wspierając tym samym optymalną wydajność pracy jednostki. Rozwiązanie zwiększa żywotność silnika i pomaga mu osiągnąć maksymalną moc.
Wielopunktowy sekwencyjny układ wtrysku paliwa
Suzuki zapoczątkowało używanie elektronicznego wielopunktowego sekwencyjnego wtrysku paliwa w silnikach czterosuwowych. To zaawansowane i sprawdzone rozwiązanie umożliwia pobieranie z czujników umieszczonych w kluczowych strefach silnika danych, które następnie są przetwarzane i służą do ustalenia optymalnych proporcji mieszanki paliwowo-powietrznej. Gwarantuje to płynniejszy rozruch, maksymalnie wydajną pracę, znaczące obniżenie zużycia paliwa i mniejszą emisję zanieczyszczeń.
Układ wykrywania wody w paliwie
Woda znajdująca się w paliwie może doprowadzić do pogorszenia efektywności procesu spalania, zmniejszenia mocy i powstawania korozji. Układ pomaga chronić silnik przed wodą, dzięki możliwości wykrycia jej obecności w filtrze paliwa. Sternik jest natychmiast informowany o takim zdarzeniu, za pomocą sygnału dźwiękowego i wizualnego. Filtr został zaprojektowany w taki sposób, aby użytkownik mógł sprawdzić obecność wody ręcznie.

Suzuki Troll Mode System
Ten prosty w obsłudze układ, stanowiący część standardowego wyposażenia silników rumplowych, zapewnia doskonałą kontrolę nad prędkością silnika przy niskich obrotach. Jest on dostępny jako opcja dodatkowa dla silników wykorzystujących układ elektronicznego sterowania. Kiedy układ jest aktywny, sterowanie prędkością obrotową silnika odbywa się za pomocą oddzielnego przycisku, którego każde naciśnięcie powoduje zmianę prędkości obrotowej o 50 obr/min w zakresie od biegu jałowego do 1200 obr/min. Poza przyciskiem, który można zamontować w dowolnym miejscu, układ wyposażony jest także w obrotomierz. Istnieje również możliwość podłączenia go do cyfrowego zespołu wskaźników Suzuki SMIS lub do zespołu wskaźników analogowych wyposażonych w podwójną podziałkę.

*3:Układ Suzuki Modular Instrument
Wielofunkcyjny rumpel (dostępny opcjonalnie)
Ten wielofunkcyjny rumpel, dostępny tylko w przypadku silników DF115A i DF100A, odznacza się wysoką ergonomiką, dzięki wykorzystaniu w procesie projektowania systemów komputerowych symulujących ruch ciała sternika, jego ramienia i oczu. Pozwoliło to na optymalne rozmieszczenie dźwigni zmiany biegów, przełączników i wskaźników, co zapewnia łatwiejsze i bardziej wygodne sterowanie silnikiem zaburtowym. Dźwignia zmiany biegów ma ergonomiczny kształt, zapewniając dobre wyczucie bez względu na to, czy sternik używa prawej czy lewej ręki. Przełącznik sterujący układem odchylania i trymowania silnika znajduje się obok manetki, co pozwala na równoczesne sterowanie położeniem przepustnicy i trymem. Na rumplu znajduje się również przycisk układu wspomagającego trałowanie.

MODEL | DF150A |
---|---|
Zalecana wysokość pawęży mm | L: 508 X: 635 |
Układ rozruchowy | Elektryczny |
Masa silnika kg*1 | L : 235.0 X : 240.0 |
Rodzaj silnika | DOHC, 16 zaworów |
Układ zasilania | Wielopunktowy sekwencyjny układ wtrysk paliwa |
Liczba cylindrów | 4 |
Pojemność skokowa cm3 | 2,867 |
Średnica x skok tłoka mm | 97 x 97 |
Moc maks. kW (PS) | 110.0 (150) |
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min | 5,000-6,000 |
Sterowanie | Zdalne |
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki | |
Pojemność miski olejowej | 8.0 litra |
Zbiornik paliwa | - |
Układ zapłonowy | Elektroniczny |
Alternator | 12V 44A |
Mocowanie silnika | Zawias |
Sposób trymowania i odchylania | Trymowanie i odchylanie elektryczne |
Przełożenie | 2.50:1 |
Schemat zmiany biegów | F-N-R |
Wylot spalin | Przez piastę śruby napędowej |
Standardowa śruba napędowa (skok) | 15”-27.5” |
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok)*2 Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego |
*1 - Masa netto, uwzględnia przewody akumulatorowe, nie uwzględnia śrub i środków smarnych*2 - Wszystkie śruby są trójpłatowe. Skontaktuj się z lokalnym przedstawicielem producenta, w celu odpowiedniego doboru śruby.
Cennik
Model | Masa | Keyless Start System | Technologia Lean Burn | Kolor obudowy | Cena poprzednia | Cena brutto |
DF150ATL *1 | 236kg |
![]() |
Czarny | 63 500 zł | ||
DF150ATL *1 | 236kg |
![]() |
Biały*2 | 64 700 zł |
*2Silnik dostępny na zamówienie
Niniejszy cennik ma wyłącznie charakter informacyjny, a podane w nim informacje nie stanowią oferty ani zapewnienia, w szczególności w rozumieniu art. 66 § 1 oraz art. 5561 Kodeksu cywilnego. Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do zmiany specyfikacji, wyglądu, parametrów technicznych, wyposażenia oraz cen modeli przedstawionych w publikacji. Autoryzowani Dealerzy będą informowani o zmianach tak szybko, jak jest to możliwe. Prosimy o kontakt z najbliższym Autoryzowanym Dealerem SUZUKI w celu uzyskania aktualnych informacji. Ze względu na ograniczenia techniki, kolory przedstawione w cenniku mogą się różnić od rzeczywistych kolorów przedstawionych modeli silników zaburtowych Suzuki. Prezentowane zdjęcia mogą zawierać wyposażenie opcjonalne (akcesoryjne), dodatkowo płatne. Ceny zawarte w cenniku są rekomendowanymi cenami detalicznymi. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji silnika zaburtowego następuje w umowie jego sprzedaży.
Rekomendowane zestawy instalacyjne dla silników zaburtowych DF150A
Wybierając silnik zaburtowy warto zadbać o niezbędne akcesoria, takie jak manetka, wskaźniki czy odpowiednia śruba napędowa. Podczas zakupu silnika zaburtowego możecie Państwo skorzystać z porad dealerów Suzuki w zakresie dosępności gotowych zestawów akcesoriów przygotowanych dla poszczególnych kategorii silników. W przypadku chęci skompletowania własnego zestawu polecamy kontakt z dealerem Suzuki.

Zestawy instalacyjne do zastosowań jednosilnikowych
Zestawy instalacyjne z manetkami typu Keyless i wyświetlaczami elektronicznymi
Manetka topowa keyless
Cena zestawu ze śrubą aluminiową: 7 450 zł brutto
Cena zestawu ze śrubą stalową: 9 250 zł brutto
